Навіщо закривати радіатор накладкою в зимовий час
При мінусових температурах час прогріву двигуна значно більше, ніж влітку - це основний принцип, який знає кожен автовласник. Тому багато водіїв вирішують прикрити радіатор великим шматком картону. На їхню думку, така операція прискорює прогрів двигуна, позитивно позначається на витраті палива, а додатковою перевагою є більш швидкий прогрів салону автомобіля. Але чи має це сенс і чи безпечно це для нових двигунів?
Термометр вже кілька днів показує негативну температуру нижче 10 градусів за Цельсієм. Не секрет, що при мінусових температурах час прогріву двигуна трохи більше, ніж навесні або влітку. Коли ми у відпустці, у нас проблема з перегрівом двигуна, взимку при морозах в кілька градусів ситуація діаметрально протилежна - складно прогріти двигун до оптимальної температури. Щоб позбутися від цієї проблеми, багато водіїв закривають радіатор накладкою або захистом, щоб трохи швидше прогріти двигун. Однак робити це варто з розумом, щоб не перегріти двигун.
Якщо в старих автомобілях всі операції, пов'язані з закриттям радіатора, були виправдані, то в сучасних автомобілях вони можуть виявитися зовсім марними, а в крайньому випадку навіть шкідливими для автомобіля. Система охолодження сучасних двигунів розрахована на підтримку правильної температури двигуна як спекотним літом, так і холодною зимою. Втручання водія практично не потрібно. Якщо вся система охолодження на 100 відсотків ефективна, проблем з перегрівом або нагріванням агрегату під час сильних морозів не виникає.
Однак якщо добре видно, що час прогріву двигуна дуже велике взимку або двигун не досягає оптимальної робочої температури, причиною може бути несправний або не відрегульований термостат. У цьому випадку він не закривається повністю і, таким чином, використовує всі можливості кулера, в яких немає необхідності взимку. Якщо система охолодження справна, екранування радіатора не дасть позитивних результатів. Так, салон може нагріватися швидше, і двигун швидше досягне оптимальної робочої температури, але побічні ефекти від такої операції можуть бути невигідними.
Проблеми з підігрівом двигуна виникають в основному в старих конструкціях, де час прогріву двигуна взимку дійсно дуже великий, навіть незважаючи на ефективний термостат. Тоді ви можете вирішити прикрити радіатор, але тільки частково. Ми не рекомендуємо закривати радіатор цілком, так як на високих оборотах навіть при морозах в кілька градусів це може привести до перегріву двигуна. Вентилятор радіатора не зможе охолоджувати рідину через відсутність повітряного потоку.
Найкраще прикрити решітку радіатора накладкою, щоб вентилятор мав джерело свіжого повітря. Крім того, замість не надто естетичного картону краще використовувати спеціальні накладки, які закривають лише невелику частину, щоб не боятися перегріву, так звані зимові заглушки радіатора - їх можна придбати і в нашому магазині автоаксесуарів Autokis від перевірених виробників.
У деяких моделях 1980-х і 1990-х років виробники використовували серійні механічні решітки радіатора, керовані драйвером або термостатом. Якщо двигун був холодним, жалюзі залишалися закритими, щоб потік повітря був мінімальним. Після досягнення оптимальної робочої температури двигуна заслінка відкривалася і не було побоювань перегріву. В даний час через добре доопрацювання систем охолодження в легкових автомобілях таких рішень немає, вони просто не потрібні. Залишки цієї техніки в даний час можна знайти тільки на деяких вантажівках.
Закривати радіатор чи ні
Багато більш досвідчених водів напевно підуть своєю інтуїцією і накриють радіатор великим шматком картону. Однак правда в тому, що переваги такої операції практично незначні. Якщо система охолодження з термостатом нагорі справна, то закривати радіатор практично безглуздо. Можливо, це дає переваги в коротких поїздках - більш швидкий обігрів салону, трохи більш швидке нагрівання двигуна - але в тривалих поїздках з більш високими швидкостями і більш високим навантаженням на двигун це може привести до перегріву агрегату. У кожного водія є своя думка з цього приводу і ніякі наукові випробувальні або життєві докази його не змінять. На наш погляд, накривати радіатор в нових автомобілях ПОВНІСТЮ не дуже вигідно і недоцільно, тому накладка для решітки радіатора вам на допомогу.